De informatie op deze website wordt sinds augustus 2016 niet meer geactualiseerd vanwege het opgaan van Innovatie Agro & Natuur (v/h InnovatieNetwerk) in de directie Agro- en Natuurkennis van het ministerie van Economische Zaken.

Project

Work is gaming! (SIGN)

Verwijzingen:

Het project

Werken in de tuinbouw is schoon en prettig. Technologie speelt een steeds belangrijkere rol. De tuinbouwsector is een aantrekkelijke werkgever en zal dat ook steeds duidelijker communiceren.

Nederland is steeds meer een kennis- en diensteneconomie. Verwacht wordt dat Nederland in 2025 met een tekort van 250.000 arbeidskrachten kampt. Hoe moet de glastuinbouw zich op die toekomst voorbereiden? Work is gaming! beoogt de kwaliteit van het werken in de tuinbouw te verhogen en aantrekkelijker te maken.
Bijna alle jongeren (12-18 jaar) doen computerspellen. Gamen is niet meer weg te denken. Twee derde speelt dagelijks, de gemiddelde duur bedraagt 2,5 uur per dag (cijfers TNO, 2007). Als de jeugd nu vrijwillig uren achter de computer doorbrengt, dan biedt de gamesector blijkbaar wat scholen en werkgevers minder goed lukt: plezier, uitdaging en amusement. De tuinbouw wil de kennis en ervaring uit de gamewereld in de echte wereld van de tuinbouw benutten om zich tot favoriete werkgever te ontwikkelen.
Werken in de tuinbouw wordt een spel: Work is gaming! Het doel is de intrinsieke motivatie van medewerkers te verhogen door hen meer plezier op de werkplek te laten beleven. Het wordt leuker, spannender en slimmer.

Lees meer hierover op www.workisgaming.nl.

Actualiteiten

Voor recente ontwikkelingen zie 'Nieuws over dit project' in de rechterkolom.

Partners

 

 

Innovatie Agro & Natuur, onderdeel van het

Ministerie van Economische Zaken